Gönderen Konu: müfredat-program bilgisi  (Okunma sayısı 1625 defa)

Çevrimdışı matematik fatihi

  • G.O Azimli Üye
  • ***
  • İleti: 39
  • Karma: +1/-0
müfredat-program bilgisi
« : Ocak 17, 2016, 10:17:53 öö »
$2013$ yılında yayımlanan Matematik Öğretim Programında bir öğrencinin problem çözme aşamaları aşağıdaki gibi verilmiştir:

1. Problemi Anlama
2. Plan Yapma
3. Planı Uygulama
4. Çözümün Doğruluğunu ve Geçerliğini Kontrol Etme
5. Çözümü Genelleme ve Yeni Problem Kurma

Bu aşamaları gerçekleştirirken yapılan bazı işlemler aşağıda verilmiştir:

a. Verilen resim, şekil, fotoğraf, harita vb. görsellere uygun gerçekçi problem durumları oluşturma
b. Problemin çözümünden yola çıkarak benzer başka problemlerin çözümü için fikir ve stratejiler üretme
c. Problemi başka bir biçimde ifade etme, problemi basitleştirme
d. Belirlenen bir stratejinin gerektirdiği sayısal işlem ve algoritmaları yürütme

Buna göre bu işlemlerle işlemin yapıldığı problem çözme aşamaları eşleştirilirse hangi aşama boş kalır?

$\mathbf{a)}\text{ 1.}$                                    $\mathbf{b)}\text{ 2.}$                                    $\mathbf{c)}\text{ 3.}$                                    $\mathbf{d)}\text{ 4.}$                                    $\mathbf{e)}\text{ 5.}$
Aziz vatanımın güzel insanlarına selam olsun.

Çevrimdışı scarface

  • Lokman Gökçe
  • Administrator
  • Geo-Maniac
  • *********
  • İleti: 2974
  • Karma: +21/-0
  • İstanbul
Ynt: müfredat-program bilgisi
« Yanıtla #1 : Şubat 21, 2016, 01:44:49 ös »
Yanıt: $\boxed{D}$

Problemi Anlamaiçin problemi başka bir biçimde ifade etme, problemi basitleştirme işlemleri yapılabilir.
Plan Yapma için verilen resim, şekil, fotoğraf, harita vb. görsellere uygun gerçekçi problem durumları oluşturulabilir.
Planı Uygulama için belirlenen bir stratejinin gerektirdiği sayısal işlem ve algoritmaları yürütme yapılabilir.
Çözümü Genelleme ve Yeni Problem Kurma için problemin çözümünden yola çıkarak benzer başka problemlerin çözümü için fikir ve stratejiler üretilebilir.

Fakat Çözümün Doğruluğunu ve Geçerliğini Kontrol Etme için bir eşleme verilmemiştir.
Uğraşınca çözebileceğim zorlukta olan soruları çözmeyi severim.

 


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal