bu tür terimleri cümle içinde yazarken bazen daha dikkatli olmak gerekiyor. dediğiniz gibi, üçgenin ağırlık merkezi ile üçgensel bölgenin ağırlık merkezi birbirinden farklı kavramlardır. üçgenin ağırlık merkezi, spieker noktası oluyor.
eğer cümleleden ne kastedildiği anlaşılıyorsa konuyu fazla da mıncıklamamak lazım diye düşünüyorum. örneğin kimilerine göre ''çemberde alan'' diye bir terim kullanmamalıymışız. çemberin çevresi olur, çembersel bölgenin alanı olur o yüzden falan filan ... doğal olarak ''karenin alanı'' diye bir tabir de kullanmamanız gerekiyor diyorum ben de. soru yazarken niye ''karenin alanı nedir'' diye bir tabir kullanıyorsunuz ''karesel bölgenin alanı nedir'' şeklinde yazmanız gerekmiyor muydu diyorum. şu cevap veriliyor: çünkü karenin alanı denince, herkes karesel bölgenin alanını anlıyor. ''kareye yapılan bu iltimas, çembere neden yapılmıyor, ÇEMBERİN SUÇU NE ?'' diye bastırıp üste çıkmak, tartışmayı uzatmak pekala mümkündür.
prensip olarak bu tür kısır tartışmalar yerine birkaç tane kaliteli çember sorusu çözmeyi daha hayırlı görmüşümdür.
matematik çevrelerinde ortak bir dil benimsenmiş olmasına rağmen bizde yanlış bilinen, düzeltilmesi gereken ifadeler, kullanımlar da olabiliyor.
Örneğin: ABCD dörtgeni denildiğinde şekli çizerken A, B, C, D harflerini dairesel bir sıra izleyerek yerleştirmek gereklidir. Bu bilinmezse ABCD dörtgeni yerine yanlış biçimde ABDC dörtgeninin çizilmesi gibi durumlar ortaya çıkabiliyor. Bundan sonra doğru dizilimi yaptıysanız A noktasını sağ üst köşeye mi, yoksa sol alt köşeye mi yazarak başladığınızın hiçbir önemi yoktur. bir öğretmen arkadaşımdan ''A harfi her zaman sol üst köşeye konulur'' diye bir itiraz aldığımı hatırlarım. bunun bir hurafe olduğunu kanıtlamak için biraz zaman harcamıştım ...
yukarıda bahsettiğim sebepten dolayı bu konular ilgi alanımın dışındadır. kağıt, kalem ve bir bardak meyve suyu alıp fikir aşılayıcı birkaç probleme yoğunlaşmanızı tavsiye edebilirim