Soru (H. İbrahim AYANA):İbrahim öğretmen, öğrencilerinden bir dinamik geometri yazılımı kullanarak aşağıdaki adımları tamamlamalarını istemiştir.
1) Çapı $[AB]$, merkezi $O$ olan bir yarım çember çiziniz.
2) $[AB]$ ye dik olan $[OF]$ yarıçapını çiziniz.
3) Yarım çember yayı üzerinde $A$ ve $B$ den farklı bir $C$ noktası belirleyip $AB$ ye dik olan $[CD]$ doğru parçasını çiziniz.
4) $ABC$ üçgenini oluşturunuz.
5) $C$ noktasını hareket ettirerek $|CD|$ ve $|OF|$ uzunluklarını karşılaştırınız. Bu uzunlukların ne zaman birbirine eşit olacağını belirleyiniz.
Buna göre, İbrahim öğretmenin öğrencilere yaptırdığı etkinlikteki genel amaç aşağıdakilerden hangisidir?
$
\textbf{a)}\ \text{Çemberin alanı ile üçgenin alanı arasındaki ilişkiyi keşfettirme}
\\ \textbf{b)}\ \text{Dik üçgende hipotenüs ve kenarortay uzunluğu arasındaki ilişkiyi keşfettirme}
\\ \textbf{c)}\ \text{Aritmetik ortalama ile geometrik arasındaki ilişkiyi keşfettirme}
\\ \textbf{d)}\ \text{Çemberde kuvvet bağıntılarını keşfettirme}
\\ \textbf{e)}\ \text{Çemberde çapı gören çevre açının ölçüsünü keşfettirme}
$