Gönderen Konu: Geometrik Anlama Düzeyi  (Okunma sayısı 3299 defa)

Çevrimdışı Lokman Gökçe

  • Lokman Gökçe
  • Administrator
  • Geo-Maniac
  • *********
  • İleti: 3661
  • Karma: +23/-0
  • İstanbul
Geometrik Anlama Düzeyi
« : Ağustos 16, 2015, 11:03:13 ös »
Soru (L. Gökçe):

Ali öğretmen sınıfta dikdörtgen konusunu işlerken bir öğrencisine ''Dikdörtgenin birkaç özelliğini söyleyebilir misin?'' şeklinde bir soru sorar. Öğrenci ''Dikdörtgen, paralelkenarın bütün özelliklerine sahiptir'' der. Van Hiele geomerik anlama düzeylerine göre, öğrencinin en azından hangi seviyede olduğu söylenebilir?

$
\textbf{a)}\ \text{Görsel düzey}
\qquad\textbf{b)}\ \text{Analiz düzeyi}
\qquad\textbf{c)}\ \text{Mantıksal çıkarım öncesi düzey}
\qquad\textbf{d)}\ \text{Mantıksal çıkarım düzeyi}
\qquad\textbf{e)}\ \text{En üst düzey}
$
Uğraşınca çözebileceğim zorlukta olan soruları çözmeyi severim.

Çevrimdışı Lokman Gökçe

  • Lokman Gökçe
  • Administrator
  • Geo-Maniac
  • *********
  • İleti: 3661
  • Karma: +23/-0
  • İstanbul
Ynt: Geometrik Anlama Düzeyi
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2015, 08:41:00 ös »
Yanıt: $\boxed{C}$

Mantıksal çıkarım öncesi düzeydeki bir öğrenci, her dikdörtgenin aynı zamanda özel bir paralelkenar olduğunu bilir. Analiz düzeyindeki bir öğrenciden ''Dikdörtgen, paralelkenarın bütün özelliklerine sahiptir'' şeklinde bir çıkarım yapması beklenmez.

Van Hiele geometrik anlama düzeyleri ile ilgili daha detaylı bilgi için buraya bakılabilir.
Uğraşınca çözebileceğim zorlukta olan soruları çözmeyi severim.

 


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal